senyum..(^_^)

aku ada sebab kenapa aku perlu senyum hari ini....
setelah apa yang aku lalui sepanjang 2,3 hari ini...
inilah masa untuk aku tersenyum...


kerana apa aku tersenyum..
apa yang bisa membuat aku tersenyum....??
kerana dia..??
tak mungkin..,malah jauh sekali...
mengingati dia umpama aku membakar hatiku sendiri...
bukan itu..
sesuatu itu...
yang aku tunggu selama ini...
yang paling aku tidak sangka...
perkara yang berlaku sekali seumur hidup....


apakah gerangan itu...
ada hikmah rupanya..
tak sangka..
entah kenapa hati aku tergerak kali ini..
untuk membuka peti mel aku...
selalunya aku buka sekadar memadam emel-emel facebook...
tiba-tiba..
mata aku tertancap pada satu emel...
lantas aku buka untuk kepastian....
nah, aku yakin..
tak salah lagi...
hahaha....
melonjak girang aku seketika..
hingga tertanya-tanya seluruh keluargaku...
apakah tersampuk syaitan dia ini...
ahh persetankan semua ketika itu..
yang penting aku gembira...


nah,lagi sekali aku biarkan kamu meneka...
kerana apa..
saat kesedihan tiba-tiba ada sesuatu yang bisa buat aku tersenyum...
musykil bukan...
dalam hati paling kurang kamu akan meneka..
mungkin dia dapat teman baru..
hahaha...
aku gelakkan saja..
kerana tekaan yang sungguh meleset...


merontakah hati ingin tahu???
haha..
hebatkah aku hingga mereka sanggup menunggu..
biarkan mereka...
yang penting..
bukan coretan ini aku mahu meleraikan...


tunggu saat itu..
apabila semua menjadi nyata...
bukan lagi khayal semata-mata...
aku janji...
persoalan ini akan terungkai...
cuma kamu..
yang harus bersiap sedia..
untuk menerima kenyataan......














"senyumlah selagi kau mampu di dunia ini,
kerana adakah mampu untuk kau tersenyum lagi bila di akhirat kelak.."
(^_^)

0 sumpahan beracun: