aku??keliru??


"aku yakin dengan keputusan yang ini tetapi kurang pasti akibatnya"
"aku kurang yakin dengan keputusan itu tetapi pasti dengan akibatnya"






yaa..,aku keliru...
ia berkaitan masa depan...
hurmmm.....
hingga kejang urat otakku memikirkannya....
ahhhh....
tak sangka masih terperangkap dalam masalah sebegini...
cukup sekali dahulu aku terjerat..,
masyaAllah kesannya....
masih terasa hingga kini...


bencinya aku apabila keadaan begini...
tersepit antara dua pilihan...
kata hati ataupun keputusan keluarga...
yang mana harus aku ikut...
aku tak mahu menghampakan mereka...
tetapi aku turut tak mahu terlepas impian aku....


jenuh membandingkan..,
setiap yang baik aku pertimbangkan..,
yang buruk juga aku perhalusi....
aku tak mahu dalam mencapai impian tetapi tak direstui...
aku juga tak mahu seperti terpaksa dalam menunaikan hasrat orang tua...
aku tak nak tersalah pilih...
dan kalau boleh..,
aku mahu berada dalam situasi menang-menang....
=')


hurmmm....
hanya kerana berfikir...,
dan kesannya...,
mental aku kacau bilau..,
fizikal aku porak peranda....
rohani aku tak tenteram...
jasmani aku punah ranah...
emosi aku tak stabil..,
jiwa aku sesak barat..,
dan segala apa aku lakukan serba tak kena....
nah,dugaan untuk aku..,
dengan tahap keimanan senipis kulit bawang...
sabar,sabar dan sabar...
hanya itu mampu aku lakukan....


kadang kala tertanya-tanya..,
masihkah ada harapan untuk aku kecapi bahagia??

namun yang aku pasti..,
hanya Allah Maha Mengetahui...
T_T









Keliru oleh Ramli Sarip,

"ditepian simpang ini sejenak aku terhenti
terbayanglah bagaimana pengembaraan ku bermula
ku tinggalkan segala yang kusayang dan cinta
hanya untuk mencari satu identiti diri yang murni"

"setelah tejerat dalam dilema aku mengerti
bagaimana sukarnya mengenal diri sendiri
hanyutlah aku dalam arus hidup yang tak menentu
maka timbul kesedaaran yang aku selama ini keliru"


"kupandukan cahayamu dari mu ilahi
aku bersujud mohon doa mohon rahmat memohon restu mu
kau senangkanlah mudahkanlah perjalanan hidup ku
selama ini aku terpedaya dan keliru"


0 sumpahan beracun: